Jumaat, 2 Februari 2018

MINYAK KELAPA DARA HPA


Minyak Kelapa Dara ekstrak daripada kelapa segar, jernih serta mempunyai rasa dan aroma kelapa yang unik. Minyak Kelapa Dara ini dihasilkan daripada kelapa segar melalui teknik "Cold Pressed" untuk mengekalkan rasa yang enak dan aroma yang unik.

Minyak Kelapa Dara bersifat anti virus, anti bakteria, anti fungus dan anti protozoa sesuai untuk kegunaan semua peringkat umur.

Kata Pakar; 
"Belum pernah dalam sejarah manusia begitu penting untuk menekankan nilai minyak asid Laurik. Minyak Kelapa Dara (MDK) mengandungi medium chain triglyceridus (MCT) yang hampir sama dengan lemak yang terdapat dalam susu ibu. MCT mempunyai kesan nutrien yang sama dengan susu ibu.”

- Prof. Dr. Jon J. Kabara, Ph.D Professor Emeritus Michigan State University

“Minyak Kelapa Dara bersifat anti virus, anti bakteria, anti kulat dan anti parasit semulajadi yang mengawal pelbagai penyakit.”. - Dr.Bruce Fife (Doctor Naturopati USA)

Keistimewaan minyak kelapa dara :
  • antivirus
  • antibakteria
  • antikulat
  • antiprotozoa
  • antioksidan
  • antikanser
  • antihistamin
  • ada 45% - 50% asid lauric sama seperti yg terdapat dlm susu ibu
  • melindungi kulit dari sinar uv, jika disapu pada kulit
  • dan baaanyak lagi khasiatnya

Kegunaan Minyak VCO :

1. MASALAH KULIT. VCO rawat Eczema, kudis, kurap, luka, panau, bersisik, tumit pecah, kulit kering dan mengelupas, alergi, jerawat, jeragat, selulit, psoriasis.

2. KECANTIKAN. Make up remover, lip balm, pelembut rambut, melebatkan rambut, bath oil, melembapkan kulit, lindungi kulit dari sinar UV, melicinkan tumit kaki, merawat masalah kelimumur.

3. VIRUS DAN BAKTERIA. VCO bersifat antibacteria, antifunggus, antivirus. Merawat masalah cacing candida, kulat kaki, merawat luka terbakar, menyokong fungsi tiroid, boost metabolisme. Asid laurik yg terkandung dlm VCO sangat membantu mencegah virus dan bakteria yg menyebabkan penyakit spt herpes, influenza, dan HIV.

4. IBU HAMIL. VCO bantu serap vitamin dan mineral, turunkan tekanan darah tinggi, renew sel-sel baru badan untuk persediaan bersalin, bantu up hb level, elak sembelit, ransang minda bayi, elak jaundis terhadap bayi selepas lahir.

5. IBU DALAM PANTANG. VCO memperkaya susu ibu, merawat selulit, elak sembelit, digunakan sebagai minyak berurut, detoks, tingkatkan immune ibu, bantu bakar lemak berlebihan, turunkan tekanan darah tinggi.

6. BAYI BARU LAHIR HINGGA KANAK-KANAK. VCO Bantu ransang minda jadi lebih fokus, kuatkan ingatan, tingkatkan immune dan metabolisme badan. Bantu penyerapan vitamin dan mineral, elak obesiti di kalangan kanak-kanak, rawat selsema, batuk, cairkan kahak dan mukus, gigitan nyamuk, serangga, ruam lampin, eczema, kecacingan, kutu kepala dll.

7. ALZHIMER (NYANYUK), PARKINSON (TUBUH BERGETAR). Saya baca tentang seorang lelaki berumur 74 tahun yg mengidap penyakit Parkinson - berketar , sendi ketat, berjalan tak stabil , bercakap tak lancar. Peninju terkenal Mohd Ali mengidap penyakit sama. Pengidap tersebut dirawat oleh pakar terkenal di Mayo Clinic Amerika selama lebih 2 tahun tapi tak baik.

Dia minum minyak kelapa dara satu sudu tiga kali sehari. Tambah sikit2 hingga 4 sudu pagi 2 sudu tengah hari dan 2 sudu malam. Semua lapan sudu. Lepas 2 minggu dia mula berjalan betul bercakap lancar dan kurang ketar2. - Dr Hamid Arshat, 23hb Oktober 2013

8. KENCING BERBUIH. Kencing berbuih yang disebabkan oleh lebihan keritinin atau masalah berkaitan buah pinggang, pengambilan VCO perlu disinergikan bersama dengan probumin atau albumin daripada ikan haruan pasir. Kini ikan haruan pasir boleh didapati dalam bentuk kapsul. Tahukah anda, ikan haruan pasir adalah albumin semulajadi?

9. HIPOTIROID & HIPERTIROID. VCO membantu memulihkan atau mengurangkan gejala pada kelenjar tiroid.

Cara penggunaan untuk maintain kesihatan:

Kanak-kanak
1 sudu besar VCO, diambil dua kali sehari iaitu, pagi sebelum sarapan dan malam sebelum tidur

Dewasa
2 sudu besar VCO, dua kali sehari. Pagi sebelum sarapan, malam sebelum tidur.

CADANGAN PENGGUNAAN:

1. Boleh sapu vco pada kulit jika ingin keluar rumah atau travel ke mana-mana
2. Boleh juga minum 2 sudu vco dengan 1 sudu madu setiap pagi sebelum sarapan.
3. Kanak-kanak, sapu vco pada kulit, minum 1 sudu vco dan 1 sudu madu setiap pagi sebelum sarapan.
4. Bayi bawah 6 bulan, 2 titis vco, secalit madu diberikan sekali sehari.
4. Jika terdapat luka-luka pada kulit, boleh juga disapukan vco pada kulit yang luka.


Post ini di edit semula pada 28 Ogos 2021
===============================================================

Untuk pembelian VCO HPA
Whatsapp kami di link ini www.wasap.my/60135806760/vco untuk pembelian.

Untuk mendapatkan produk kesihatan yang berkualiti tinggi dengan pengiktirafan JAKIM, berdaftar dengan KKM, memiliki taraf pengilangan GMP dan National Pharmaceutical Beuro, wasap saya di www.wasap.my/60135806760

Kami membuat penghantaran melalui perkhidmatan poslaju. 

Untuk mendapatkan khidmat rawatan (bekam, akupuntur, refleksologi,dan urutan) sila dapatkan tarikh temujanji terlebih dahulu. Wasap saya di nombor ini www.wasap.my/60135806760

Semoga anda gembira dengan perkongsian ini. Sekirannya anda ada sebarang soalan berkaitan produk kesihatan, cara rawatan alternatif, anda boleh hubunggi saya di talian 013-5806760.

Norashikin Hasan
Herbalis Asean HPA Internasional