Khamis, 12 Oktober 2017

KEBAIKKAN BUAH KURMA UNTUK WANITA

CUKA MADU MAMPU MERAWAT PELBAGAI MASALAH RAHIM


CUKA MADU INSYAALLAH BOLEH RAWAT HAMPIR SEMUA MASALAH BERKAITAN RAHIM :

+ istihadah (darah penyakit)
+ haid tidak teratur
+ fybroid
+ cyst
+ kanser rahim yang belum kronik
+ senggugut

AKAR POKOK SEMALU JUGA BIASA DIGUNAKAN UNTUK RAWATAN RAHIM.



KOLEKSI SOALAN DAN JAWAPAN

Soalan 1 :
Assalam. Bagaimana nak hentikan istihadhah? Adakah makan habbatussauda cukup?

Jawapan:
Istihadah ada yg dpt dikawal guna habbatussauda. Jadi, ia perlu diambil sebelum, semasa n berterusan.

Amat disarankan istihadah ambil cuka madu juga sbg amalan.

Masa haid @ istihadah stop guna cuka madu teruskan dgn hsauda.

Pasien mgkn akan alami kepenatan bila amal cuka madu. Ambil myk kelapa dara-vco @ minyak biji anggur utk cover energy dan stabilkan tekanan darah terutama yg tekanan darah rendah.

Atau boleh juga guna gabungan madu delima.

Bagi istihadah yg berpanjangan, boleh disarankan minum air rebusan akar semalu.


Soalan 2 :
Assalamualaikum, adik ipar saya kena kanser pangkal rahim tahap 2. Apa amalan yg boleh dia amalkan untuk atasi masalah ini. Sekarang dia terpaksa lalui kemoterapi. Masuk hari ni dah 3 hari berkemo.

Jawapan : 
Boleh juga cuba kaedah ni:

Rebusan pokok & akar semalu & minyak habbatussauda' Nuraniyyah. Diminum bersama madu lebah liar Nuraniyyah. 
Di samping itu amalkan surah al -insyiqaq : 1 - 5 & doa mengecilkan bengkak. 

Pada masa sama amalkan minyak biji anggur secara konsisten.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Soalan 3:
Cuka delima plus madu boleh makan hari2 tak?
Aturan makan dia mcm mana ye?

Jawapan:
Tak perlu ambil hari2. Utk orang yg normal tiada masalah kesihatan yg kritikal, permulaan 2-3 kali seminggu dah sangat2 mencukupi. Slps tu seminggu sekali pun dah ok.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Soalan 4 ‬: 
Bulan puasa haritu saya makan hari2 sblm sahur..😅 Xde pape kan?Alhamdulillah bertenaga je rasa...

Jawapan:
Kalau tekanan darah rendah mkn hari2 mungkin akan rasa lesu. Jika dos tak byk, ambil hari2 rsa bertenaga ok je.

Bila bdn dah biasa amal, mmg kita akan rsa kenyang berpanjagan & bertenaga.

Rasa kenyang sbb semua nutrisi yg dperlukan oleh tubuh mencukupi.

Bila rasa kenyang kita pun tak adalah asyik nak makan aje. 😅
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Soalan 5
Askm..kalau org yg ada darah tinggi dan kencing manis,cuka madu ni diambil,bagaimana caranya?

Jawapan
Boleh amal sebelum sarapan. 1/2 gelas air + 3 sudu cuka delima plus madu.

Kalau Ustaz Abdullah punya petua boleh bancuh awal sebelum tidur. Tutup & esok pg boleh minum.

Cuka madu kaya pelbagai vit, gabungan cuka yg kaya vit c & madu yg lengkap vit a, b, d, e & k.

Juga mengandungi bakteria baik yg bagus utk bantu proses penghadaman.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Soalan 6
Cuka madu delima tu ibu mengandung boleh?

Jawapan
Ibu mengandung yg tekanan darah rendah elakn. Kalau ibu tu tekanan darah tinggi boleh amal semggu 2 kali utk stabilkan tekanan darah yg tinggi tu.

Kalau ibu tu tekanan darahnya rendah bimbang dia rasa lesu bila ambil cuka madu.

Yang jenis tekanan darah rendah msa mengandung, ambil juga cuka madu utk rawat batuk slps kandungan umur 4 bln & ke atas . Lagipun sebelum mengandung dah biasa guna

Jika perlu cth kes ibu mengandung bertekanan darah rendah & suspek kena sihir @ gangguan, ambil la dlm dos yg rendah utk rawat guna cuka madu tu.

Wanita yg suspek @ berisiko ada cyst msa mengandung boleh rekemen guna cuka madu bila dah 4 bln ke atas.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Soalan 7
Kalau Fibroadenoma macam mana? Sama ke pemakanannya? Ada fibroid di breast.

Jawapan
Ya rekemen produk yg sma juga. Bagi fibroadenoma pd breast rekemenkan celup kapas dlm cuka delima & sapu pd bah yg ada masalah. Boleh buat sebelah mlm. Cuma tak tahan baulah...masam cuka tu.

Cuka delima plus madu tu yg paling sesuai diamalkan. Cuma kalau tekanan darah rendah pasien kena top up dgn madu delima @ produk lain mcm biji anggur @ vco-myk kelapa dara.

Produk Nuraniyyah yg boleh diamalkan utk fibroadenoma;
1. Cuka delima
2. Madu
3. Softgel hsauda
4. Softgel biji anggur.

Boleh juga guna air akar semalu utk matikan akarnya supaya sel bermasalah tu tidak merebak.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

PERKONGSIAN OLEH USTAZ SHEIKH FAIZAL 
(Pengasas PRISTIN, Pengamal Perubatan Islam, Penulis Buku Biografi Jin dan Buku Bingkisan Buat Pesakit)

Hari ni saya di UiTM Raub, jemputan terapi ruqyah oleh pihak UiTM . Dapat maklum balas daripada pesakit yang pernah saya rawat. 

Masalah cyst 6.5 cm. Dirawat 3 minggu sebelum tarikh dijangka operation. 

Kaedah :
Rebusan pokok & akar semalu & minyak habbatussauda' Nuraniyyah. Diminum bersama madu lebah liar Nuraniyyah. 
Di samping itu amalkan surah al -insyiqaq : 1 - 5 & doa mengecilkan bengkak. 

Alhamdulillah tak jadi operation sebab scanning sebelum operation cyst telah mengecut kepada 0.9cm.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Khasiat cuka menurut Perubatan Islam: menerusi Kitab al - Quranfit tibb (ibnu Sina) & At-thib An Nabawi (ibnu qoiyyim)
✅Merawat masalah rahim
✅Membuang darah kotor
✅Menurunkan tahap kolestrol
✅Melancarkan pergerakan usus
✅Melancarkan pengaliran darah
✅Merawat masalah kerongkong,kahak & batuk yang berpanjangan
✅Memelihara & mencantikkan kulit
✅Mengimabang asid alkali dalam badan & mengeluarkan lebihan garam
✅Menguatkan tulang,gigi,deria mata & telinga
✅Membersihkan hempedu dari lemak
✅Melancarkan pengeluaran susu ibu
✅Mencegah keracunan dari ubat yang pelbagai

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Harganya tidak mahal dibandingkan dengan fungsinya untuk kesihatan kita. Nilainya di sisi Nabi SAW amat tinggi sehingga Nabi saw sendiri telah mendoakan cuka itu demi kebaikkan umatnya.

Harga RM33 untuk 375ml.

Untuk pembelian boleh wasap saya terus di link www.wasap.my/60135806760

KHASIAT MINYAK BIJI ANGGUR

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...